Avtalevilkår
Ifølge Aftenposten er Nordmenn dårligst i Europa på å lese avtalevilkårene før de kjøper en vare eller tjeneste. Dette er noe vi på Trygg Handel har gjort dere oppmerksom på tidligere, og understreker hvor viktig det er å sende tilbud til oss for en grundig sjekk før du inngår en avtale.
Det er ikke bare svindelbedrifter eller useriøse bedrifter som kan ha vanskelige vilkår, det kan også dreie seg om ulike former for forskuddsbetaling og bindingstid som bedriften selv må ha i avtalevilkårene, for at de i sin tur har leverandører de må betale med interne vilkår. Hvis du da kjøper en vare eller en tjeneste fra en stor og seriøs bedrift, er det derfor ikke en selvfølge at du får de vilkårene du hadde tenkt deg.
Ved å sende tilbudet til oss vil vi, i tillegg til å sortere bort de useriøse tilbudene, også tydelig opplyse om hva du skal være oppmerksom på hvis du senere ønsker å avslutte tjenesten. Vi kan også forhandle om avtalevilkårene slik du vil ha dem, for eksempel at det ikke skal være noen automatisk fornyelse.
Uansett om du er medlem hos oss eller ikke, så råder vi alle til å alltid lese det som står med liten skrift.
Som bedrift er du ikke beskyttet på samme måte som en forbrukere er. Du har ikke noen angrefrist og du kan ikke vende deg til Forbrukerrådet for å få hjelp, uten må ta saken i rettslige instanser. Ved å benytte deg av oss før du inngår avtalen vil du unngå å havne i de vanskelige situasjonene der det koster mer å vinne saken i retten en hva det koster å betale kravet fra kreditor.